Beşiktaş yeniden EuroLeague'de

EuroLeague'de gelecek sezon takım sayısı 20 olarak devam edecek. Bu karar ile birlikte Beşiktaş lige dahil edildi.

Reklam
Reklam

Beşiktaş GAİN Erkek Basketbol Takımı, gelecek sezon EuroLeague'de mücadele edecek. Kararın 13 hissedarın katıldığı toplantıda oy birliğiyle alındığı öğrenildi. Siyah beyazlılar 2012/13 sezonunun ardından, tarihinde ikinci kez Avrupa basketbolunun kulüpler düzeyindeki 1 numaralı organizasyonunda yer alacak.

Euroleague Yönetim Kurulu'nun bugün Barselona'da yapılan toplantısında, bir dizi stratejik ve rekabetle ilgili kararın onaylandığı duyuruldu. Yönetim Kurulu, Paris Basketball ve Beşiktaş GAİN'in bir yıllık özel davetiye almasıyla birlikte, 2026-27 EuroLeague sezonunda mücadele edecek 20 takımlık kadroyu onayladı.

Toplantının ardından yapılan açıklamada, organizasyonun 2027-28 sezonunda 24 takıma genişletme taahhüdünün kulüpler tarafından yinelendiği, her takımın diğer tüm takımlarla oynaması ilkesini koruyarak bu genişlemeyi karşılayacak yarışma formatlarını değerlendirmeye devam etme konusunda anlaştığı belirtildi.

Euroleague Yönetim Kurulu, 2026-27 BKT EuroCup sezonu için katılımcı kulüplerin nihai listesini de onayladı. Turnuvada Türkiye'yi temsil edecek takımlardan Bahçeşehir Koleji ve Türk Telekom'a 5 yıllık lisans verilirken, TOFAŞ ise 1 yıllık katılım davetiyesi aldı.
Turnuvanın 2026-27 sezonunun müsabaka formatı da onaylandı. Normal Sezon, sekiz takımlı dört gruptan oluşacak ve ilk 16 takım playoff'lara yükselecek. Playoff'lar, Sekizli Final, Çeyrek Final, Yarı Final ve Final aşamalarından oluşacak ve tüm seriler üç maç üzerinden oynanacak.

Öte yandan yönetim kurulu, Euroleague Basketbol müsabakaları portföyüne yeni bir organizasyon daha ekledi ve Süper Kupa'nın başlatılmasını onayladı. İlk müsabakanın 18 ve 19 Eylül 2026 tarihlerinde yapılması bekleniyor. Müsabaka formatı ve katılımcı takımlarla ilgili daha fazla ayrıntının ilerleyen günlerde açıklanacağı ifade edildi.

Kaynak: NTVSPOR