İngiltere Başbakanı Keir Starmer istifa etti

İngiltere Başbakanı Keir Starmer, birçok İngiliz milletvekilinin istifa çağrıları üzerine görevinden istifa etti. Starmer, yeni lider seçilene kadar görevde kalacak.

Reklam
Reklam

İngiltere'de Başbakan ve iktidardaki İşçi Partisi'nin lideri Keir Starmer görevinden istifa etti. Başbakanlık önünde yaptığı açıklamada Starmer sabah Kral Charles ile görüştüğünü ve yeni bir lider seçilene dek görevinde kalmaya devam edeceğini belirtti.

Starmer, liderlik yarışı için başvuruların 9 Temmuz'da başlayacağını ve Ulusal Seçim Komitesi'nden seçim takvimi belirlemesini istediğini anlattı. Keir Starmer, halefine tam destek vereceğini ve normal bir devir teslim için elinden geleni yapacağını kaydetti.

Onlarca milletvekili bir süredir Starmer'ın istifa etmesi gerektiğini dile getiriyordu. Perşembe gününden bu yana bu liste uzadı; bazı bakanlar da özel olarak bu görüşü paylaştıklarını belirtti.

İşçi Partisi Temmuz 2024'te iktidara geldi. Ancak Başbakan Starmer'a kamuoyu desteği kısa sürede erozyona uğradı. 7 Mayıs'ta İngiltere'de yapılan yerel seçimlerde, İskoçya ve Galler'de de özerk yönetim parlamento seçimlerinde İşçi Partisi'nin büyük kayıplar yaşaması bu süreci daha da hızlandırdı.

İngiltere yerel seçimlerinde İşçi Partisi ağır kayıplar aldı. Sağlık Bakanı Wes Streeting, Starmer'in liderliğine "güvenini kaybettiği" gerekçesiyle istifa etti. Ardından daha alt düzeyde başka istifalar da geldi. Seçimler öncesinde de ABD'de cinsel saldırı suçları hükümlüsü Jeffrey Epstein ile ilişkileri ifşa olan Peter Mandelson'ın İngiltere'nin ABD Büyükelçisi olarak atanması nedeniyle başlayan tartışmalar da Starmer'ın yıpranmasına neden olmuştu. 

Kaynak: BBC Türkçe