Rusya'da seferberlikle 200 bin asker toplandı
Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu, 2 hafta önce başlayan kısmi seferberlikten sonra 200 binden fazla kişinin askere alındığını açıkladı.
Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu, Rusya'da geçen ay ilan edilen kısmi seferberlik sürecine ilişkin açıklamalarda bulundu. Seferberlik sürecinin devam ettiğini belirten Şoygu, "Bugüne kadar 200 binden fazla kişi silahaltına alındı." dedi. Bunların arasında gönüllülerin de bulunduğu bilgisini paylaşan Şoygu, orduya çağrılanların Rusya'nın 80 poligonunda ve 6 askeri eğitim merkezinde eğitim gördüğünü aktardı.
Şoygu, Rusya'da zorunlu askerlik celp döneminin kasımda başlayacağını söyledi. Söz konusu dönemde 120 bin kişinin askere alınacağını kaydeden Şoygu, "Askere alınanlar, özel askeri operasyonda yer almayan birliklere gönderilecek." ifadelerini kullandı.
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, 21 Eylül'de kısmi seferberlik ilan etmişti. Şoygu da kısmi seferberlik kapsamında toplam 300 bin yedek askerin göreve çağrılacağını açıklamıştı. Putin’in seferberlik kararından sonra çok sayıda Rus erkek, askerlik yapmamak için yurt dışına gitmişti. Rusların özellikle vize istemeyen Türkiye, Ermenistan ve Gürcistan’a gitmek için çalıştıkları bildirilmişti.
Kaynak: Euronews Türkçe