BM, Zaporijya'da radyasyon denetimi yaptı

​​​​​​​Birleşmiş Milletler'e (BM) bağlı Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu, Zaporijya Nükleer Santrali'ni radyasyon yayılım tehlikesi bakımından denetledi.

BM, Zaporijya'da radyasyon denetimi yaptı
01 Eylül 2022 - 23:42
Birleşmiş Milletler'e (BM) bağlı Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu'ndan uzmanlar, Ukrayna'da Rusya'nın kontrolündeki bölgede bulunan Zaporijya Nükleer Santrali'ndeki ilk denetlemelerini yaptı. Uzmanlar, Zaporijya'daki çalışmalarını Rus askerlerinin nezaretinde gerçekleştirdi. 

Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu Başkanı Rafael Grossi, denetlemenin ardından yaptığı açıklamada, "Görmem gereken kilit şeyleri gördüm, açıklamalarınız da gayet netti." diye konuştu. Grossi, BM denetmenlerinin Zaporijya'da kalmaya devam edeceklerini söyledi. Ancak kaç kişinin ne kadar süreyle santralde bulunacağı hakkında bir ayrıntı vermedi. 

Ukrayna'nın güneyindeki Zaporijya, Avrupa'nın en büyük nükleer santrali. Zaporijya Nükleer Santrali, Rusya'nın Şubat ayında Ukrayna'yı işgale başlamasından kısa süre sonra Rusların kontrolüne geçmişti. Rus askerlerinin santrali askeri üs olarak kullandıkları ve çalışanları silah tehdidi altında tuttukları iddia edilmişti.

Avrupa Birliği, Zaporijya Nükleer Santrali'nde bir kaza olması riskine karşı Ukrayna'ya 5 milyondan fazla anti-radyasyon ilacı hibe etti. Son dönemdeki çatışmalar nükleer santralde kısmi hasara yol açmış olsa da bölgedeki radyasyon seviyelerinde bir artış henüz kaydedilmedi.

Kaynak: BBC Türkçe

YORUMLAR

  • 0 Yorum