Rusya: "Türkiye'de doğalgaz merkezi kurabiliriz"

Rusya lideri Putin, Avrupa'nın yaşadığı enerji krizine değinerek, Avrupa'ya doğalgaz sevkiyatı için Türkiye'de büyük bir doğalgaz merkezi kurma fikrini değerlendirdiklerini söyledi.

Rusya: "Türkiye'de doğalgaz merkezi kurabiliriz"
12 Ekim 2022 - 19:14
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'den önemli bir Türkiye açıklaması geldi. Avrupa'daki doğalgaz krizine değinen Putin, çözüm için Türkiye'yi işaret etti. Kuzey Akım gazını Karadeniz'e yönlendirebileceklerini söyleyen Putin, "Türkiye'de Avrupa için büyük bir doğalgaz merkezi kurabiliriz." açıklamasını yaptı. Rus lider "Petrol piyasalarına yönelik hiçbir müdahale, hiçbir rezerv kullanımı enerji sorununu çözemez. Rusya, kışın dahil Avrupa’ya enerji sevkiyatına hazır, top onların sahasında." dedi.

Rus lider ayrıca petrol boru hatlarındaki sabotajların uluslararası bir terörizm olduğunu savunarak, "Kuzey Akım sabotajlarının ardında Rusya ve Avrupa'nın ilişkilerini kesmek isteyenler var." diye konuştu. Kuzey Akım 2'deki bir boru hattının halen çalışır durumda olduğunu söyeleyen Rusya Devlet Başkanı, bu projenin kurtarılabileceğini söyledi.

Avrupa Birliği'nin Rus petrolüne getirdiği tavan fiyat uygulamasını eleştiren Putin, Moskova'nın tavan fiyat isteyen ülkelere doğalgaz satmayacağını söyledi. Putin, 2025 yılına kadar Rusya'nın doğalgaz ve petrol ihracatında bir azalma beklemediklerini de aktardı. 

Putin'in konuşmasının ardından, Türkiye'yle ilgili Gazprom'dan da aynı yönde açıklama geldi. Kuzey Akım boru hatlarındaki onarım çalışmalarının bir yıl sürebileceğini belirten Gazprom, Türkiye - AB sınırında bir doğalgaz ticaret merkezi kurabileceklerini aktardı.

Kaynak: NTV

YORUMLAR

  • 0 Yorum