Türkiye'den yurt dışına 15 bin doktor gitti

İYİ Parti Grup Başkanvekili Turhan Çömez, Türkiye'den yurt dışına giden hekim sayısının 15 bine çıktığını açıkladı.

Türkiye'den yurt dışına 15 bin doktor gitti
19 Haziran 2024 - 18:24
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eski doktoru olan İYİ Parti Grup Başkanvekili Turhan Çömez, yurt dışına giden hekim sayısının 15 bine ulaştığını, tıp fakültesi öğrencilerinin de yurt dışı hayali kurduğunu söyledi. Çömez, “Cumhurbaşkanı’nın ‘Giderlerse gitsinler’ sözünün ardından ülkeden ayrılan doktor sayısı arttı, daha da artacak.” dedi.

Turhan Çömez şunları söyledi:

"‘Giderlerse gitsinler’ demeye devam ederseniz, sağlık çalışanlarına tepeden bakıp, hak ettiği saygıyı, özeni, özlük hakları ve değeri vermezseniz bu sorun aynen devam edecek. Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin çoğunun hayali yurt dışına gitmek ve mesleklerini orada sürdürmek."

Cumhurbaşkanı Erdoğan, yurt dışına çalışmaya giden hekimlerle ilgili olarak Mart 2022’de bir açıklama yapmıştı. Erdoğan, ”Efendim işte doktorlar az para aldıkları için ayrılıyorlar. Sordum, en az alan ne alıyordur? 8 bin-9 bin. En yüksek alan ne alıyordur? İşte 25 bin civarında alıyordur. Bakın açık konuşuyorum. Varsın gidiyorlarsa gitsinler. Bizler de üniversiteleri yeni bitiren doktorlarımızı buralarda istihdam ederiz, bunlarla beraber bu yola devam ederiz.” demişti.

Kaynak: artigercek.com

YORUMLAR

  • 0 Yorum